| | Agadir na facebooku: |  |  | 
 | Agadir na Instagramu: |  |  | 
 | Agadir na Wikipedii: |  |  | 
 | Kanál RSS: |  |  | 
 
 
 
 |  Pořady z cyklu
 "Agadir: Na strunách naděje"
 jsou konány
 za finanční podpory
 Státního fondu kultury
 České republiky
 | 
 
 Mediální partneři: 
 | Přihlášený uživatel: |  | žádný | 
 
 | Vaše IP adresa: |  | 216.73.216.50 | 
 
 Přístupy celkem: 54626924Přístupy dnes: 24216
 © 2004-2024
 Ing. Ondřej Fuciman, Ph.D.
 Optimalizováno pro rozlišení:
 1280x720 a vyšší
 
 | |  | NENÍ TO LÁSKA 
 |  | 
 |  | | září 2006 |  | Autor hudby: Antonín Dvořák, Ondřej Fuciman |  | Autor textu: Jaroslav Kvapil, Milena Fucimanová |  | Projekt: Rusalka |  | Velikost MP3: 4,0 MB |  | Délka: 4:08 | 
 |  
  
 | 
 
 |  | | Bude hráno: |  | Počet uvedení: 0 
 | 
 | 
 
 | | 
| Verze A (Jaroslav Kvapil) | Verze B (Milena Fucimanová) |  
| Rusalka, princ: Vstoupí na scénu.
 
 Princ:
 Recitativ.
 Již týden dlíš mi po boku,
 jak z báje zjev dlíš přede mnou
 a marně v očí hluboku
 tvou bytost hledám tajemnou!
 Proč chladí tvoje objetí,
 vzplát vášní proč se bojí?
 Proč úzkostí jen zachvěti
 mám v náručí se tvojí?
 A marně, marně dusím smutný cit,
 z náruče tvé se nelze vyprostit,
 byť stokrát byla jsi chladná, nesmělá,
 mít musím tebe, musím docela.
 
 Kněžna:
 Přichází.
 Recitativ.
 Ne, není to láska, hněvivý je to cit,
 že jiná dlí, kde já jsem chtěla být.
 A že jsem jeho míti neměla,
 ať štěstí obou zhyne docela!
 Stoupne si do popředí.
 
 Zda na chvíli Princ vzpomene si přec,
 že hostitelem je též milenec!
 Stoupne si mezi Prince a Rusalku.
 
 Princ:
 Vzrušeně.
 Ach, výčitka to věru včasná
 a z vašich rtíků rád ji snáším:
 i ženich věru, Kněžno krásná,
 je především jen sluhou vaším!
 
 Kněžna:
 Pohlédne na Rusalku.
 A vaše kráska, citů vašich paní,
 vás nepokárá za to slovem ani?
 
 Rusalka:
 Pohlédne na Kněžnu s bolestí.
 
 Kněžna:
 Jízlivě.
 Či v pohledu svém tolik něhy má,
 že mluví s vámi pouze očima?
 
 Princ:
 V rozpacích.
 Leč oči její říci zapomněly,
 že hostitel se nepozorným stal.
 Nechť nahradí teď rychle, svolíte-li,
 co roztržit jen chvíli zanedbal.
 Podá Kněžně ruku.
 
 Rusalka:
 Přikročí a chytí křečovitě Princovu druhou ruku.
 
 Princ:
 Nač rozpaky tvoje? A proč se tolik chvěješ?
 V svou komnatu pospěš a stroj se k plesu již!
 Odvádí kněžnu.
 
 Kněžna:
 Při odchodu k Rusalce.
 Ó, vystrojte se v šaty přebohaté:
 mám dvornost jeho, vy však srdce máte!
 
 Rusalka:
 Strnule za nimi hledí. Pak odchází jinam.
 
 | Rusalka, princ: Vstoupí na scénu.
 
 Princ:
 Recitativ.
 Již týden mám tě u sebe,
 jsem váben jak pták na větvích.
 Však drozdy, kosy nezebe
 tvá bělost – chladné tajemství.
 Proč němé tvoje objetí?
 Žár dávno udupaný
 jak údolí, co zatopil
 rváč záludný a rvavý.
 Tak marně, marně dusím smutný cit,
 z náruče tvé se nelze vyprostit,
 byť stokrát byla jsi chladná, nesmělá,
 jsem šťastný mezek, šťastný docela.
 
 Kněžna:
 Přichází.
 Recitativ.
 Ne, nesmím to škrábat na očích těch všech,
 že jiná má, co já jsem chtěla mít
 a že bych v noci výti musela.
 Však vytí splní roli docela.
 Stoupne si do popředí.
 
 Upře Princ na mne zrak?
 Já nejsem lodní vrak, třebaže přijela jsem z daleka.
 Stoupne si mezi Prince a Rusalku.
 
 Princ:
 Vzrušeně.
 Ach, Liebe meine kleine libá,
 omluvte dívčích nálad klání,
 děvuška jazyk neovládá,
 je „primitýf“, je bez vzdělání.
 
 Kněžna:
 Pohlédne na Rusalku.
 Což tato kráska, citů vašich paní,
 vás nepokárá za ta slova ani?
 
 Rusalka:
 Pohlédne na Kněžnu s bolestí.
 
 Kněžna:
 Jízlivě.
 Či v pohledu svém tolik něhy má,
 že mluví s vám pouze očima?
 
 Princ:
 V rozpacích.
 Ach, meine Liebe, Liebe meine kleine,
 jak už jsem řekl: nevzdělaná je.
 Teď už jsem u vás a věřte, svolíte-li,
 že připraven jsem páchat orgie.
 Podá Kněžně ruku.
 
 Rusalka:
 Přikročí a chytí křečovitě Princovu druhou ruku.
 
 Princ:
 K čemu pohledy tvoje? Co se ti zase stalo?
 Do pokoje zajdi a hračkou svou se těš!
 Odvádí kněžnu.
 
 Kněžna:
 Při odchodu k Rusalce.
 Ó, jsou to jistě šaty přebohaté,
 mám dvornost jeho, vy však srdce máte.
 
 Rusalka:
 Strnule za nimi hledí. Pak odchází jinam.
 
 |  |  |  | 
 | 
 |